ТЕЛЕПРОЄКТ «ВІДКРИТИЙ УРОК». Зарубіжна література. 7-11 клас

vidkrytyj_urokКінець минулого навчального року змінив наше, і шкільне, і особисте життя, ми ще тоді не знали, наскільки кардинально… Саме тоді, у період локдауну, виникає ідея телепроєкту «Відкритий урок» – зйомка 20-хвилинних відеоуроків для учнів 11-х класів (за період з квітня і до кінця навчального року) з метою підготовки випускників до ЗНО. Згодом проєкт поширюється на усіх старшокласників (9-11 кл.), і саме тоді ЗЛ приєднується до проєкту (адже ЗНО із зарубіжної літератури немає). Зарубіжну літературу представила Катерина Тимошенко, переможниця міського туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020». Її уроки й дотепер є еталоном інтелектуальної й емоційної концентрованості змісту, витриманої динаміки й темпу оповіді, харизматичної подачі й здатності записати весь контент з першого дубля. Власне, усі вчителі-предметники першої хвилі й мої колеги з ІПО, які брали участь у проєкті, – подвижники учительства, і транслювали в ефір вони не лише знання для учнів, а ще – надію… і впевненість у власних можливостях для тих педагогів, які зацікавлено стежили за їхньою працею в той непевний час. Додам, що всі вони були учасниками не лише телепроєкту, а й освітнього процесу у своїх навчальних закладах…

Цього навчального року телепроєкт продовжив роботу. Тепер він був орієнтований на учнів 7-9 класів. Проєкт охопив більшу кількість навчальних предметів, над розробкою близько 400 уроків працювали 150 учителів, методистів і викладачів ІПО. Збільшилася команда зарубіжників. Цього року відкриті уроки давали 14 учителів столиці. Критерієм відбору учасників та метою участі було їхнє власне бажання: ще раз нагадати спільноті, що читати зарубіжну літературу корисно😊; вийти із зони комфорту, спробувати незвичний формат і набути нового досвіду; попрацювати у команді однодумців (як ми це зазвичай робили раніше під час роботи творчих груп). Зазначу, що останній критерій був чи не  найпереконливішим для участі у проєкті. Наш комунікативно-діалоговий предмет важко переживає відсутність живої комунікації.

Завданням було розробити відеоуроки, що охоплювали програму І семестру відповідного класу, починаючи з жовтня. Під час першої зустрічі ми розробили концепцію. Вона базувалась на усвідомленні того факту, що навіть зразковий відеовчитель не може замінити вчителя рідного, і отже тому відеоурок створюється як додатковий контент. Для нас важливо було не лише подати програмовий матеріал, а й візуалізувати цікаву ідею, прийом, форму викладу. Звісно, важко позбутися того вчительського, що сидить глибоко всередині (якщо записано у нормативному документі, мусить бути озвучено) – бажання охопити все за дуже короткий час… Мета у кожного, хто переглядатиме уроки, а отже, стане їхнім свідомим (чи несвідомим) рецензентом, буде своя. Та для мене важливим є ще один чинник – особистісного зросту кожного учасника відеопроєкту. Ми прагнули побудувати роботу як особистісний діалог між учителем і письменником/текстом, який спонукав до глибокого занурення, нашої внутрішньої, особистої зміни, якості усвідомлення. Звісно, це відобразилося на кількості підготовлених уроків. Але як кажуть: якщо хочеш іти швидко, йди сам, якщо хочеш іти далеко, обирай хорошу компанію. Ми стали іншими, ми набули різного досвіду. І, безумовно, у нас залишилися ще теми, які будемо прагнути опанувати.

Я вдячна своїй талановитій і безстрашній компанії. Мені було цікаво спостерігати за розвитком і формуванням задуму уроку, читати і дискутувати. Дякую за чудову нагоду разом з вами переосмислити програмові тексти і за те, що надихнули  мене на декілька власних інтерпретацій.

Щиро вдячна організаторам проєкту і особисто його куратору – Олександрі Дідур, своїм колегам і неймовірним учителям-предметникам Києва, з якими мала приємність працювати у проєкті.

Ірина Кузьменчук

Зарубіжна література. 7-11 клас. Каталог відеоуроків

7 коментарів

  1. Людмила :

    Дякую за каталог. Велику роботу зроблено, а вмістилося все у невелику кількість рядків. Ось вона, рука майстра))). А серйозно- практичне спрямування в нашій роботі найважливіше

  2. Дуже цікавий досвід і поштовх для особистісного зростання- переосмислити, поглянути по-новому на свої звичні траєкторії, витягти, як Мюнхгаузен, себе за волосся з ковідного болота. Щиро вдячна пані Олександрі і пані Ірині за допомогу, підтримку, чітку організацію в дружню атмосферу зйомок, після яких з’явилась нова впевненість у значущості нашого предмету, цікавість но нових технологічних форм трагсляції знань.

  3. Стояти перед камерами виявилось не просто, говорити з учнями, яких не бачиш, взагалі не звично, сконцентрувати урок у 15-20 хвилин здавалося неможливим, але цей новий досвід вивів на зовсім інший рівень сприйняття себе як вчителя, свого фаху, але в жодному разі не дав розчаруватись чи зневіритись. Весела творча атмосфера підготовки, консультацій і зйомок запам’ятаються назавжди!) Вдячна своїм колегам, кожен урок нова грань вчителя, дякую Ірині Василівні за підтримку і супровід, пані Олександрі вдячність за бездонно складений пазл організації і зйомок. Обіймаю

  4. Щиро вдячна команді професіоналів за таку важливу, цікаву методичну й емоційну підтримку!

  5. Ірина Жеміоніс :

    Дякую організаторам і куратору проекту. Діййсно реальна підтримка в складний час, обмін досвідом ( цікаві ідеї, думаєш, а як би ти подав той чи інший матеріал), популяризація предмету зарубіжна література і обстоювання його важливої ролі в шкільній освіті. Щиро дяеую. Особливо приємно бачити серед реалізаторів проекту знайомих і дорогих колег, які черговий раз демонструють свій професіоналізм, креативність і щире бажання ділитися

  6. Щиро вдячна за професійну допомогу, методичну підтримку, натхнення, радість зустрічі із текстом. Це титанічний труд, який спонукає працювати над собою!

Залишити відповідь до Ольга Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*