Про сучасні педагогічні тренди у навчанні зарубіжної літератури

21 серпня 2025 року, уже за доброю традицією, учителі-словесники Києва завітали до Ліцею № 323 Дарницького району столиці, щоб узяти участь у серпневій методичній конференції «Сучасні педагогічні тренди у навчанні зарубіжної літератури».

Урочисто відкрила конференцію директор ліцею Алла Жукова, кандидат педагогічних наук, Заслужений працівник освіти, вчитель-методист, «Відмінник освіти України», «Відмінник столичної освіти».

Особливий настрій, що мотивував до творчої і плідної роботи, створив виступ Петра Приймака, соліста Національної опери України, заслуженого артиста України. Його талант, натхненне виконання української класики стало внутрішнім камертоном конференції й змусили відсторонитися від нічних і ранкових тривог. Щиро дякуємо п. Петру й бажаємо успіхів у сродній праці.

Після творчого тренінгу від заслуженого артиста, педагоги розпочали детальний розгляд теми. Модератор запропонувала під час знайомства з доповідями і для їхнього обговорення скористатися інструментом латерального мислення «Плюс-мінус-цікаво». Також вона познайомила присутніх з узагальненими запитаннями, які учасники заходу ставили під час реєстрації на конференцію.

Про «Тренди в освіті: міжнародні дослідження і український контекст» був виступ Ірини Кузьменчук, методиста центру професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Під час виступу промовиця звернула увагу присутніх на те, яким чином корелюють поняття «освітній тренд» – «педагогічний тренд», які зі світових досліджень мають розвиток на українському ґрунті, чи справді сучасні освітні тренди є сучасними і що необхідно для того, щоб ідея з минулого стала трендом сьогодні.

Ці питання конкретизувала, розширила і поглибила в доповіді «Сучасні педагогічні тренди: ефективність чи данина моді?» Світлана Сафарян, доцент кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.

Власним досвідом використання освітніх трендів у навчанні зарубіжної літератури поділилася в експресивному й натхненному виступі «Освітні тренди: як «оживити» урок зарубіжної літератури» Олена Тішура, учитель зарубіжної літератури комунального закладу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 247 з поглибленим вивченням іноземних мов» Деснянського району міста Києва, переможиця міського етапу конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Зарубіжна література».

Після обговорення виступів, з’ясування «плюсів» і «мінусів» дійшли висновку, що найвагомішим освітнім трендом було і залишається читання з розумінням, ця ж теза стала магістральною у відеорепортажі конференції Ірини Каплуновської, учителя-методиста Ліцею № 323 Дарницького району м. Києва. Продовженням заходу було знайомство з вебінарами й майстерками, які чекають на педагогів у рамках проведення школи педагогічної майстерності для вчителів-словесників у 2025-2026 навчальному році. Саме це й має реалізувати тему конференції впродовж року.

Свої заходи в програмі реалізації теми «Сучасні педагогічні тренди у навчанні зарубіжної літератури» презентували:

Євгенія Волощук, доктор філологічних наук, викладачка Європейського університету Viadrina (Франкфурт-на-Одері, Німеччина), старший науковий співробітник, вчитель-методист зарубіжної літератури;

Олена Тішура, учитель зарубіжної літератури комунального закладу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 247 з поглибленим вивченням іноземних мов» Деснянського району міста Києва, переможиця міського етапу конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Зарубіжна література»;

Ірина Горобченко, директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, учитель-методист зарубіжної літератури;

Ольга Невмержицька, учитель зарубіжної літератури ліцею № 143 Оболонського району м. Києва, заслужений учитель України;

Алла Мейта, учитель-методист української і зарубіжної літератури ТОВ «Ліко-школа»;

Ольга Чернишенко, учитель-методист української мови та літератури ліцею № 89 імені Григорія Цехмістренка Печерського району м. Києва;

Олександр Каєнко, учитель Новоукраїнського ліцею «Лідер» Новоукраїнської міської ради Кіровоградської області, учитель-методист, заслужений учитель України.

Анотації, теми заходів та орієнтовні терміни проведення зазначені у документі «Модерація» під публікацією. Анонси про заходи будуть розміщені на «СвітЛіт».

Тож підсумки підбиті, питання і завдання поставлені. Попереду навчальний рік.

Згідно з визначенням Національної платформи єдності й згуртованості стійкість – це насамперед здатність адекватно ідентифікувати ризики та реагувати на них. «Вірите ви, що можете, чи вірите, що не можете, ви маєте рацію», – так казав Генрі Форд.

Стійкості і віри. Вдалого року. Зустрінемось.

З найкращими побажаннями – Ірина Кузьменчук.

Ірина Каплуновська. Відеорепортаж конференції
Ірина Кузьменчук. Модерація
Світлана Сафарян. Сучасні педагогічні тренди: ефективність чи данина моді?
Ірина Кузьменчук. Тренди в освіті: міжнародні дослідження і український контекст
Олена Тішура. Освітні тренди: як «оживити» урок зарубіжної літератури»
Сертифікати учасників

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*