26 серпня 2014 року в Будинку вчителя, що на вул. Володимирській, 57, відбулася педагогічна майстерня Ірини Мегедь, учителя-методиста Технічного ліцею Шевченківського району м. Києва, методиста-кореспондента кафедри методики мов і літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка. Учасниками педагогічної майстерні стали як досвідчені вчителі світової літератури (учасники творчих груп), так і вчителі, що лише розпочинають педагогічну діяльність.
І. Мегедь запропонувала дослідити текст Л.Толстого «Кісточка» за допомогою різних прийомів аналізу. Учасники розподілилися на групи, отримали дидактичний матеріал й розпочали роботу.
Серед різноманіття прийомів, які дозволили за допомогою невеликого, написаного для дітей тексту письменника, визначити стильові особливості, притаманні творчості Льва Толстого, виділимо технологію РАФТ. Пропонуємо познайомитися з деякими творами, створеними за технологією РАФТ. Їх автори прагнули дотриматися стилю Льва Толстого, тож подаємо тексти мовою оригіналу.
Школу робить школою учитель! Художник учиться змішувати фарби і наносити мазки на полотно. Музикант розучує етюди. Журналіст і письменник освоює прийоми письмового мовлення. Справжній учитель теж змішує фарби, розучує етюди, освоює прийоми. І тільки інший учитель знає ,скільки праці перероблено, поки ноти, ритми, мелодії не злились в музику уроку!
“Учитель … може виховувати і навчати доти , доки сам працює над своїм вихованням й освітою” К.Д. Ушинський
В сучасних умовах найбільшої переваги набувають ІНТЕРАКТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ.Саме про це йшла мова в педогогічній майстерні Ірини Мегедь. Мені дуже сподобалась як вчитель розглядає роботу з текстом на уроках зарубіжної літератури за допомогою технології РАФТ- Роль Адресат Форма Тема.
Дякую за статтю, в якій чітко вказуються напрями удосконалення сучасного уроку літератури.
Письменників називають інженерами людських душ. Те саме завдання по вихованню й навчанню молодого покоління стоїть і перед учителями. Отже, є всі підстави називати і їх такими ж інженерами.
Передивилась тричі педагогічну майстерню Ірини Мегедь і як завжди була у захваті.Дуже цікаво сформульовані проблеми та визначена мета діяльності майстерні, описана робота з художнім текстом.Але більш за все мені сподобались приклади робіт учнів майстерні.Дікую Вам, Ірино, за роботи, завдяки яким мої уроки стали більш сучасними, цікавими та змістовними)