Методична репліка. Завдання «Моя історія у слові»

Вітаю, колеги. Нещодавно в студентському житті моєї доньки відбулася цікава подія. Зустріч з викладачкою одного з литовських університетів, яка навчає студентів аргументаційного письма і надихає їх щодня ставати кращими версіями себе. Я б хотіла наразі поділитися з вами одним завданням, яке виконували 16-17-річні учні в межах цього курсу. Спробую описати це через рухи, які робили учні.

Завдання «Моя історія у слові»

Для початку студентам необхідно було обрати із запропонованого списку багатозначне слово, яке означає абстрактне поняття.

Після цього вони мали переформулювати визначення, яке знайшли в словнику, власними словами (по суті, зробити парафраз і записати у нотатник).

До кожного визначення (пам’ятаєте, що слово багатозначне?) студент мав дібрати історію з власного досвіду (досвіду своїх рідних), яка найточніше передає цей відтінок значення.

До наступного уроку учні мали заповнити гугл-форму, яка містила запитання:

  • Які значення має слово, що ви обрали?
  • Якими прикладами ви можете проілюструвати ці значення (1 значення, 2 значення, 3 значення…)?
  • Що ви можете сказати про це слово після дослідження? У чому це дослідження може бути вам корисне в подальшому?

Відповіді учнів були відправлені вчителеві й учням на пошту. Наступний урок був присвячений написанню есе обсягом 500-600 слів про власний досвід дослідження значення слова через особисті історії.

А для мене ця історія про навчання, у якому студенти мають можливість обирати, досліджувати, рухатися від досвіду до побудови власних сенсів, розуміти себе, свою історію і світ, що втілений у слові.

Оксана Шуневич, доцент кафедри методики викладання навчальних предметів Житомирського ОІППО, кандидат педагогічних наук

3 коментарі

  1. Любов Кулєшова :

    Вітаю! Дякую! Цікава і корисна практика.
    Дуже подобається, коли ідею можна обіграти на уроці через особистий досвід учня.
    В запропонованій роботі простежується алгоритм: слово – розуміння – асоціація – досвід. Цей алгоритм обов’язково запрацює на уроці зарубіжної літератури. Учень відчує, що його особисте важливо, стане учасником процесу, видасть результат – отримає позитивні емоції – ситуація успіху.
    Поясню, як бачу на уроці літератури. Наприклад, урок в 7 класі. Рюноске Акутагава. «Павутинка». Після прочитання тексту, діти в один голос говорять, що Кадата не скористався, упустив свій шанс.
    Попрацюємо зі словом «ШАНС» письмово.
    1. Що означає слово «шанс»?
    2. Які асоціації виникають у вас з цим словом?
    3. Поділіться власним досвідом, пов’язаним з цим словом.

    Зачитувати проміжні результати вирішує вчитель. Продукт – відповідь на 3 пункт.
    Результат – ми не тільки опрацювали текст – ми усвідомлюємо ідею твору. Прописуємо її через власний досвід. Залучаємо до мудрості художнього слова.
    Л. Кулєшова.

    • Кузьменчук Ірина :

      Дякую, п. Любо, за рефлексію і за інтерпретацію. Власне, Ви зробили допис до “Методичної репліки” у коментарі 🙂

  2. Тетяна Чередник :

    Колеги, дякую за цікаві і продуктивні для розвитку ідеї. Скинула посилання знайомим вчителям.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*