Портфоліо як індивідуальна траєкторія підвищення кваліфікації педагога (Частина 2)

header_portfolioРозділ ІІ. Науково-методична діяльність.

До цього розділу поміщають методичні матеріали, які свідчать про рівень професіоналізму педагога. Цей розділ містить:

  • Авторські програми з предмета, програми факультативів і гуртків, елективних курсів, досвід адаптації до предмета інноваційних технологій, конспекти відкритих уроків, завдання, що їх розробив педагог і які отримали громадське визнання.
  • Рукописи кандидатської і докторської дисертацій.
  • Результати творчого звіту, реферату, доповіді, статті.
  • Результати роботи в методичних об’єднаннях, радах, комісіях, проблемних творчих групах, співробітництво з методичним центром, Інститутом післядипломної педагогічної освіти, проведення педагогічної практики, участь в оргкомітеті і журі олімпіади тощо.
  • Результати проведення експериментальної, дослідницької роботи. Результати апробації підручників, посібників, педагогічних програмових засобів.

 

Дата Тема роботи Форми співробітництва Результат Короткий висновок про ефективність участі
1 жовтень-листопад 2009 року «Упровадження інноваційних технологій у практику викладання зарубіжної літератури» Методист-кореспондент кафедри методики мов і літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Написання статті Надрукована у журналі «Всесвітня література». (Можна подати короткий висновок керівника).
2 березень 2010 року Член журі ІІІ (міського) етапу олімпіади із зарубіжної літератури Перевірка робіт, складання протоколів (Можна подати короткий висновок керівника).
3 протягом 2009-2010 н.р. „Зарубіжна література, 8 клас” Експерт в апробації від м. Києва ППЗ ЗАТ «Мальва» Проведення апробації, написання експертного висновку (Можна подати короткий висновок керівника).

  • Аналіз програми з предмета та обґрунтування вибору комплекту навчально-методичної літератури, аналіз підручників.
  • Обґрунтування вибору і використання освітніх технологій.
  • Обґрунтування вибору і застосування засобів педагогічної діагностики для оцінки освітніх результатів.
  • Методику використання сучасних освітніх технологій, у тому числі ІКТ в освітньому процесі, технологій навчання дітей з проблемами розвитку тощо. (За бажанням цей пункт можна виділити в окремі розділи: «Сучасні освітні технології», «Інноваційна діяльність». Учителю необхідно вказати новинки, які застосовувались у його роботі і дозволили оптимізувати навчально-виховний процес та досягнути найкращого результату. Вчителю легше буде висвітлювати це питання, якщо педагогічний колектив школи бере участь в експерименті або впроваджує інноваційну діяльність, є експериментальним майданчиком наукового закладу або якщо тема розробляться методичним об’єднанням учителів-словесників).
  • Інформацію про участь у професійних і творчих педагогічних конкурсах. (За бажанням цей пункт можна виділити в окремий розділ «Участь у професійних конкурсах», у якому висвітлити, у яких конкурсах, конференціях брав участь учитель, з якою метою, яку проблему педагогічної діяльності висвітлював, що йому дав такий досвід).
  • Інформацію про участь у методичних і предметних тижнях.
  • Інформацію про організацію і проведення семінарів, круглих столів, майстер-класів тощо.

В окремий розділ, за потребою, можна помістити інформацію „Узагальнення і поширення педагогічного досвіду”. Ця проблема може стати й провідною метою для укладання Портфоліо. У цьому розділі перераховують і аналізують усі заходи, пов’язані з визначеною темою досвіду за вказаний в Портфоліо період: теми й дати виступу на педрадах, семінарах, конференціях, публікації у фахових виданнях, створені методичні розробки і виконані проекти, курси підвищення кваліфікації, які стосуються теми досвіду.

Розділ ІІІ. Результати педагогічної діяльності.

Матеріали цього розділу повинні формувати уявлення про динаміку результатів педагогічної діяльності. За допомогою інтерв’ю, співбесіди, спостереження, ранжування, анкетування, зрізів знань, аналізу перевірочних і творчих робіт необхідно регулярно проводити спостереження за результативністю навчально-виховної роботи з предмета.

У цьому розділі поміщають:

  • Матеріали, що демонструють результати опанування учнями програм з предмета і сформованості в них ключових компетенцій з дисципліни.
  • Порівняльний аналіз діяльності педагогічного працівника за звітний період на основі контрольних зрізів, участі вихованців в олімпіадах і конкурсах різних рівнів.
Дата Назва конкурсу, олімпіади Рівень Кількість заявлених учасників Результат
1 2009р. Олімпіада із зарубіжної літератури міський 2 Переможців немає
2 2010р. Олімпіада із зарубіжної літератури міський 2 Один учень посів І місце
3 2010р. Керівництво науково-дослідними роботами в МАН. Секція „Зарубіжна література” міський 2 Один учень посів І місце

  • Результати проміжної підсумкової атестації учнів: відомості про наявність медалістів, відомості про вступ до вузів за спеціальністю.
  • Опис творчих робіт учнів.
  • Опис науково-дослідної роботи учнів.

Безперечно, діаграми, графіки, покликані висвітлити позитивну динаміку досягнень учнів і справляють позитивне враження. Проте, важливіше продемонструвати зацікавленість учнів предметом, їхнє бажання продовжувати читати впродовж життя, незважаючи на обраний фах. Їхню здатність критично мислити, творчо підходити до вирішення проблем, висловлення власної позиції. Здійснити це можна за допомогою анкетування, опитування й інших методів діагностики; подачі фрагментів поточних учнівських робіт, відгуків колег, батьків тощо, поміщених у додатках. На основі виконаних творчих робіт учнів необхідно визначити їх успішність і якість, вміння самостійно обробляти інформацію, використовуючи велику кількість джерел, вміння застосовувати ІКТ для реалізації мети тощо.

Термін (Рік, четверть, семестр) Клас кількість учнів Успішність % Якість % Примітка
2008-2009 н.р. 5 А 28 100% 68%
2009-2010 н.р. 6 А 28 100% 70%

Розділ IV. Позакласна діяльність з предмета.

Розділ повинен містити такі документи:

  • Список творчих робіт, рефератів, навчально-дослідних робіт, проектів, які виконали учнів з дисципліни.
  • Список переможців олімпіад, конкурсів, змагань, інтелектуальних марафонів тощо.
  • Сценарії позакласних заходів, фотографії, диски із записом заходів (у додатках).
  • Програми роботи гуртків, факультативів, елективних курсів тощо.
  • Опис позакласної роботи з предмета.
  • Інші документи.

Продовження статті (Частина 3)

Comments are closed.