Світлана Сафарян. Шляхи удосконалення уроку літератури в контексті проблем сучасної шкільної літературної освіти

13 коментарів

  1. Секіріна :

    проблеми, підняті у виступі С. Сафарян, надзвичайно болючі для вчителя. Саме боолючі, бо коли ти йдеш на урок, як солдат у бій, а повертаєшся повністю розбитий і розгромлений, біль стає невимовною. За 32 роки мого вчителювання постійно шла дискусія, яка зводилася до двох глобальних питань: Кто виноват? і Что делать?
    Але якщо за часів докомпьютерних головними перешкодами до книги була банальна лінь і вади викладання, то тепер повстав ще один монстр, якого потрібно перемсогти. Віктор Гюго колись вигукнув: ось це вб’є те – і перемогла книга. Чи не настав час, коли ТЕ вб’є Інтернет, засмоктавши і висмоктавши здатність до сприйняття аналітичного читання, як той павук муху. Добре визначення для всесвітньої павутини.
    Як повернути бажання читати? Читати будь-яку літературу. як учитель я можу лише сприяти цьому інтересу, або знищити його назавжди. На мою думку, фактор учителя літератури зараз надзвичайно важливий. Нездатність учнів сприймати текст, слово стає перешкодою і в природничих науках, де теореми зафіксовані у слові.
    Моя думка до багатьох рішень, які приймають зараз учителі: необхідно шукати зв’язок твору із сучасними проблемами дітей, життя, яке їх оточує. А також край важливим є учити бачити дитину архітектуру твору. А на неї як раз і не вистачає годин. Тому класне керівництво забирайте, а годин не віддам(за анекдотом).
    суспільство потрібно переконувати, що технології сучасні і надсучасні в руках моральних калік приводять до воєн і смертей. не можна ставити гуманітарну освіту на “задворки” історії, бо з тих підворотень обов’язково виринуть гопники.

  2. Корсачова :

    Корсачова
    Обратила внимание на важность семейного чтения.Действительно,эффективная совместная работа учителей и родителей поможет воспитать ребёнка “победителем”, т.е. здоровым,счастливым, с чувством собственного достоинства,целеустремлённым,умеющим преодолевать трудности.Ведь на детей,в первую очередь,оказывает большое влияние поведение и мысли окружающих взрослых, к которым они относятся с уважением ,к мнению которых прислушиваются.
    Здоровья Вам, добра и творческих успехов! Спасибо

  3. Чигирин Т.О. :

    Часто чуємо ми і від вчителів,і від батьків одну і ту ж фразу : «Він (вона) не хоче нічого читати!»
    Бо насамперед втрачений перманентний інтерес до читання,зазначає С.Сафарян. Втрачені традиції сімейного читання,бо немає на це часу у батьків. А звідки візьметься час у дітей?Чи часто діти бачать своїх батьків із книгою у руках?Тож звідки має взятися любов до друкованої книги?Звідки має взятися читацький досвід?Основна роль у формуванні читацької компетенції належить вчителеві та правильно організованому ним уроку. Сучасний урок – це аж ніяк не пасивне сприйняття матеріалу. Учитель має формувати здатність до діалогічного мислення,виховувати вміння естетичної оцінки твору. Ключове завдання вчителя – сприяння розвитку стійкого інтересу до читання,виховання смаку до книги. Немає нецікавих книжок,є неправильно подані книги. Це болюче питання про дітей,які не читають,має зникнути. Адже ,що може бути цікавішим за світ, відкритий книгою?

  4. Проблема актуальна. Виховання стiйкого iнтересу до читання почина( формуватися в родинi розгляданням яскравих книжок i читанням казок перед сном, продовжу(ться в початковiй школi… В середнiй i старшiй ланках ми вже бачимо результат (або його вiдсутнiсть). Тут в арсеналi учителя не тiльки форми i прийоми, а й всi ” гачки ” Дейва Берджиса:-)

  5. Тарасенко Татьтяна :

    Автор торкається дуже актуальної проблеми. Формування iнтересу до читання, форми i прийоми, які наявні в арсеналi вчителя, результати, на які можна очікувати – про це варто говорити!

  6. Печонкіна Ірина :

    Я згодна з С.Сафарян в тому. що вчитель повинен формувати у учнів читацьку компетенцію. Саме на уроці вчитель. використовуючи всі результативні методи іформи роботи.може зацікавити учнів.викликати у них бажання читати.

  7. Действительно, чтобы вернуть школьникам интерес к чтению, нужно формировать у них компетентный подход к чтению,понимание необходимости и важности чтения в жизни человека.

  8. Федосенко И.С. :

    Проблемы современного школьного литературного образования обозначены максимально точно. Предложенные способы повысить эффективность занятий, которые предполагают отказ от авторитарных методов и настаивают на личностной ориентации, безусловно хороши. Возвращение интереса к чтению у учащихся является следствием правильных установок, которые должны быть приняты и осмыслены прежде всего преподавателями.

  9. Новак Л.П. :

    В статті звернула увагу на вправи та педагогічні прийоми розвитку мотивації та створенні ситуації упіху. Деякі з них додам до своїх прийомів.

  10. Кулик Катерина :

    Формування читацької компетентності – одне з основних завдань літературної освіти. На жаль, втрачається інтерес учнів до читання, особливо класики, здатність вести діалог з художнім твором, думкою автора. І дійсно, вчитель – єдина особа, яка на даний час сприяє формуванню читацької культури учнів, а відповідно становленню гармонійно розвиненої особистості, яка так потрібна нашому суспільству.

  11. Риженко Світлана :

    З ітересом прочитала Ваші статті,а “жива” лекція їх органічно доповнила. Нелегко пробудити читацький інтерес у більшості учнів, важче, коли автор чи книга викликає суто професійний інтерес у самого вчителя.

  12. Марина Дикун :

    Питання, підняті у виступі, актуальні і дуже болючі для мене. Працюю з учнями 10-11 кл. Складно викликати інтерес до читання, коли дитина читає по складах (а таких відсотків 40). Починаю роботу у вересні з твору “Моя улюблена книга”. Із 30 учнів 5-7 взагалі нічого не можуть написати. Тому статті С. Сафарян та лекція є своєчасними та корисними.

  13. Олена Травкіна :

    Вдячна автору статті!Проблема, якої торкнувся автор, дуже актуальна, особливо в сучасній школі!Ми маємо формувати інтерес до читання, до книги, як невичерпного джерела мудрості…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*