Леся Пікун,
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри германської філології
Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка
«Завдяки Інтернету ми повернулися в еру текстів»
У. Еко
Засоби активізації читацької діяльності
Спираючись на своєрідність сучасного світогляду, можемо запропонувати адекватні моделі зустрічі СВОГО і ЧУЖОГО, те, що дозволить придивитися, вслухатися до В.Шекспіра та «погратися» з його творчістю.
Постмодерністський поп-арт асимілював і адаптував образ В.Шекспіра, що виявляється одним із способів подолання відстороненості та застарілості (мал. 1).
Віртуальна реальність інтернет мережі здатна воскресити митця та залучити його до СВОГО світу за допомогою створення сторінки у соціальній мережі. Така сторінка існує в Facebook (мал. 2), до якої можна долучитися, або створити свою (мал. 3). Це цікавий та ефективний спосіб для самостійного ознайомлення з творчістю Шекспіра ознайомлення та її засвоєння.
Використання особливості кліпового мислення виявляється мало ефективним у засвоєнні та систематизації інформації. Відтак результативним є використання інфографіків та блок схем та створення власних. Наведемо декілька прикладів). (мал. 4).
Важливим також є завдання спрямовані на вербалізацію власних вражень та досвіду щодо прочитаного чи переглянутого твору Шекспіра. На це спрямоване створення власного блогу, в якому пропонується висловити свої передчуття та сподівання перед прочитанням / переглядом твору Шекспіра та враження після прочитання / перегляду (мал. 7).
Для відчуття Шекспіра пропонуються завдання на створення аудіо-відео роликів із власною декламацією вподобаної поезії із музичним та візуальним супроводом.
Відтак запропоновані навчальні прийоми, що базуються на специфіці світогляду сучасної історичної епохи, виявляються ефективними у моделюванні зустрічі свого та чужого на прикладі вивчення творчості В.Шекспіра. Такі прийоми впроваджують у практику думки Б. Вальденфельса та Х.-Г.Гадамера. Б. Вальденфельс запропонував спосіб зняття такого конфлікту між СВОЇМ і ЧУЖИМ через сприйняття ЧУЖОГО як таке, на що ми вимушені відгукнутися, «пильніше придивитися та вслухатися» (підкреслено нами – П.Л.) [1]. Х.-Г. Гадамер використав метафору «внутрішнього вуха» (підкреслено нами – П.Л.) як базу, за допомогою якої можливо подолати бар’єр, який відокремлює різні світи та культури. Будь-який «світ» здатен пізнати інший, а відтак розширити свій власний «світ». Для цього потрібна спільна мова між тими, хто спілкується, «вони поступово зігруються і починають домовлятися» (підкреслено нами – П.Л.) [2, c.77].
Література
- Вальденфельс Б. Своя культура и чужая культура. Парадокс науки о “Чужом”/ Б. Вальденфельс; [пер. с немец.] [Электронный ресурс]. ‒ Режим доступу: http: //www //anthropology.rinet.ru>old/6/wald.htm
- Гадамер Х.-Г. Актуальность прекрасного/Х.-Г. Гадамер; [пер. с немец.] ‒ М.: Искусство, 1991. ‒ 368 с.
- An Illustrated Biography of William Shakespeare [Электронный ресурс]. ‒ Режим доступу: http://www.freelyeducate.com/2014/01/three-free-shakespeare-study-guides-illustrated.html
- ¿Eh, William, eres tú? (Las otras caras de Shakespeare) [Электронный ресурс]. ‒ Режим доступу:http://www.eraseunavezqueseera.com/2014/08/06/las-otras-caras-de-shakespeare/
- William Shakespeare in statistics [Электронный ресурс]. ‒ Режим доступу:http://visual.ly/william-shakespeare
Захищено авторським правом.
Використання статті або її елементів можливе лише за умови обов’язкового зазначення імені автора та джерела запозичення.