Зміни викладання літератури в школі – це результат суспільних і культурних відмін, а також (і можливо в першу чергу) перетворень власної свідомості, погляду на світ, яке спричиняє, зокрема, видозміна способу мислення вчителя. Тож і цього року ми рухаємось за раніше обраними стратегіями: «Думай інакше» й «Дорожня технологічна карта, 10 клас».
У серпні й вересні 2019 року проходила майстерня Ірини Мегедь «Дизайн мислення в практиці викладання зарубіжної літератури в школі». Досліджуючи творчість шведського поета Т. Й. Трастремера, учасники майстерні знайомилися з методом дизайн мислення та створювали арт-об’єкти за поезіями.
Ірина Мегедь. «Дизайн мислення в практиці викладання зарубіжної літератури в школі» (На прикладі творчості Тумаса Йости Транстремера) (презентація)
Концерт Т. Трастремера (слайд 34)
Звукозапис майстерні. Частина І (до 22 слайду)
Звукозапис майстерні. Частина ІІ (з 33 слайду)
«Я ношу в собі всі свої попередні обличчя, як дерево-свої річні кільця…» (робоча карта)
Картка емпатії
Візуальна пам’ятка до створення арт-об’єкту
Поезії Трастремера (дидактична картка)
Фотоколаж майстерні від 28.08.2019 р.
Фотоколаж майстерні від 10.09.2019 р.
Archive for 13/11/2019
«Дизайн мислення в практиці викладання зарубіжної літератури в школі» (На прикладі творчості Тумаса Йости Транстремера)
Освітній веб-майданчик «Зарубіжна література 2019-2020: виклики, пошуки, досвід»
Нові твори у навчальній програмі із зарубіжної літератури: Ніл Гейман «Кораліна»
Твір Ніла Геймана «Кораліна» можуть обирати для вивчення у 10-му класі учителі й учні. Якій віковій категорії буде цікавою й доречною «Кораліна»? Своїм досвідом викладання твору у 7-му класі ділилася Людмила Тарнавська, яка проводила майстер-класи з учасниками курсів підвищення кваліфікації вчителів зарубіжної літератури упродовж 2018-го й 2019–го років. Пропонуємо Вам долучитися до дискусії.
Людмила Тарнавська. Нові твори у навчальній програмі із зарубіжної літератури: Ніл Гейман «Кораліна»: презентація
«Думай інакше!» Практичні підходи до викладання зарубіжної літератури. Робоча майстерня Ірини Мегедь
Навіщо учителю латеральне мислення? Яким чином можна розвивати латеральне мислення учня засобами навчання зарубіжної літератури? Які прийоми підвищують ефективність навчання? Які прийоми розвивають латеральне мислення? Над цими питаннями розмірковували й такі завдання вирішували учасники воркшопу Ірини Мегедь, який відбувся у серпні та вересні 2018 року. Упродовж майстерні учасники знайомилися й опановували інструменти мислення Едварда де Боно, які включають до шкільних програм 20 країн світу. Учасники працювали з програмовим твором, нещодавно введеним до шкільної програми 10–го класу. Це було оповідання «Геній» китайського письменника Мо Яня. Вони працювали в групах, виконуючи завдання й ролі запропоновані майстром.
Ірина Мегедь. Думай інакше! Практичні підходи до викладання зарубіжної літератури
Мо Янь. Геній
Дидактична картка для роботи