Archive for 13/11/2019

«Дизайн мислення в практиці викладання зарубіжної літератури в школі» (На прикладі творчості Тумаса Йости Транстремера)

transtremerЗміни викладання літератури в школі – це результат суспільних і культурних відмін, а також (і можливо в першу чергу) перетворень власної свідомості, погляду на світ, яке спричиняє, зокрема, видозміна способу мислення вчителя. Тож і цього року ми рухаємось за раніше обраними стратегіями: «Думай інакше» й «Дорожня технологічна карта, 10 клас».
У серпні й вересні 2019 року проходила майстерня Ірини Мегедь  «Дизайн мислення в практиці викладання зарубіжної літератури в школі». Досліджуючи творчість шведського поета Т. Й. Трастремера, учасники майстерні знайомилися з методом дизайн мислення та створювали арт-об’єкти за поезіями.
Ірина Мегедь. «Дизайн мислення в практиці викладання зарубіжної літератури в школі» (На прикладі творчості Тумаса Йости Транстремера) (презентація)
Концерт Т. Трастремера (слайд 34)
Звукозапис майстерні. Частина І (до 22 слайду)
Звукозапис майстерні. Частина ІІ (з 33 слайду)
«Я ношу в собі  всі свої попередні обличчя, як дерево-свої річні кільця…» (робоча карта)
Картка емпатії
Візуальна пам’ятка до створення арт-об’єкту
Поезії Трастремера (дидактична картка)
Фотоколаж майстерні від 28.08.2019 р.
Фотоколаж майстерні від 10.09.2019 р.

Освітній веб-майданчик «Зарубіжна література 2019-2020: виклики, пошуки, досвід»

Нормативні документи
Концепція НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році. Зарубіжна література (Додаток до листа МОН України № 1/11-5966 від 01.07.19 року) (завантажити)

Програма для 5-9 класів
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015-2017 рр.) (завантажити)
Програми для 10-11 класів
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (Рівень стандарт) (Програма затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 р. № 1407) (завантажити)

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (Профільний рівень) (Програма затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 р. № 1407) (завантажити)

Методичні поради
Зарубіжна література 10 клас. Рівень стандарт. Дорожня технологічна карта

Коментар. Зарубіжна література 10 клас. Рівень стандарт. Дорожня технологічна карта

Дидактичні матеріали на допомогу вчителям, що викладають у 11-му класі
1.Орієнтовне календарно-тематичне планування зарубіжної літератури в 10-му класі (автор Тамара Кам’янецька, учитель Хмельницької НВО № 5 імені Сергія Єфремова) (завантажити)

2.Зарубіжна література. 11 клас. Уроки № 1-4 (автори Олександр Первак, учитель Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівського району Хмельницької області; Наталія Вікарна, учитель Хмельницької СЗОШ № 27) (завантажити)

 

Нові твори у навчальній програмі із зарубіжної літератури: Ніл Гейман «Кораліна»

koralinaТвір Ніла Геймана «Кораліна» можуть обирати для вивчення у 10-му класі учителі й учні. Якій віковій категорії буде цікавою й доречною «Кораліна»? Своїм досвідом викладання твору у 7-му класі ділилася Людмила Тарнавська, яка проводила майстер-класи з учасниками курсів підвищення кваліфікації вчителів зарубіжної літератури упродовж 2018-го й 2019–го років. Пропонуємо Вам долучитися до дискусії.
Людмила Тарнавська. Нові твори у навчальній програмі із зарубіжної літератури: Ніл Гейман «Кораліна»: презентація

«Думай інакше!» Практичні підходи до викладання зарубіжної літератури. Робоча майстерня Ірини Мегедь

zobrazhenniaНавіщо учителю латеральне мислення? Яким чином можна розвивати латеральне мислення учня засобами навчання зарубіжної літератури? Які прийоми підвищують ефективність навчання? Які прийоми розвивають латеральне мислення? Над цими питаннями розмірковували й такі завдання вирішували учасники воркшопу Ірини Мегедь, який відбувся у серпні та вересні 2018 року. Упродовж майстерні учасники знайомилися й опановували інструменти мислення Едварда де Боно, які включають до шкільних програм 20 країн світу. Учасники працювали з програмовим твором, нещодавно введеним до шкільної програми 10–го класу. Це було оповідання «Геній» китайського письменника Мо Яня. Вони працювали в групах, виконуючи завдання й ролі запропоновані майстром.
Ірина Мегедь. Думай інакше! Практичні підходи до викладання зарубіжної літератури
Мо Янь. Геній
Дидактична картка для роботи